Monday, December 28, 2009

the last for me.


i guess. this is my last post.
i cant believe its gonna end this way.
never thought bout it.
maybe. just let me describe my feelings in bm right now.
for the last time maybe.
haaa..betapa peritnye hatiku menerima kenyataan
kenyataan yang tidak pernah terlintas di fikiran ku.
tidak pernah ku terfikir aku akn kehilangan seorang kawan
yg aku sayang. begini.
sakitnye. mungkin tidak pernah akan hilang.
mungkin tidak pernah akan luntur.
kerna kenangan itu telah tersemat rapi dan abadi di hatiku.
kini.badanku terase lemah. bagaikn jiwaku diambil dari badanku.
ku terasa. badan ku sejuk.meremang
tanganku menggigil. tidak terdaya untuk menaip.
ku gambarkan perasaan ku perlahan-lahan.
memandang screen ini. terasa betapa kosongnya fikiran ku sekarang.
maaf. dikau meminta supaya aku tidak mengalirkan air mataku.
tetapi. air mataku mengalir tanpaku sedari.
maaf aku tidak dapat menyempurnakan permintaan mu.
kerna aku adalah aku.
yang lemah dan penuh kasih sayang.
aku tidak mengerti semua ini.
kini. semuanya kabur.
dikau pergi. bersama kasih sayang ku dikau menghilang
mungkin. aku perlu lupekan semua ini bukan?
bersama kenangan manis ku juga?
derita ini. terlalu berat untuk ku tanggung.
aku tidak janji padamu yg aku akn melupakan mu.
tapi. ku janji ku akan cuba jua.
seharusnya, aku telah jangka semua ini akn berlaku bukan?
ya. mungkin aku telah tahu.
mungkin. selama ini aku memang tahu.
cuma. tidak ku sangka pengakhirannya akn jadi begini.
tebih teruk dari yg ku sangkakan.
sebelum ini. tatkala ku memikirkan pengakhirannya.
jiwa ku resah.gelisah.gundah.gulana.
setiap ayat setiap kata. semua dusta.
kini. ape yang ku rasakan?
jiwa ku. tiada. bagaikan dirobek keluar dari diriku.
perit...sakit...namun. apakah daya?
itulah kelemahan diriku.
aku berharap. suatu hari nanti.
semua ini akn berlalu jua.
aku kesal akn semua yang terjadi.
tapi aku berterima kasih kerana bertemu dengan dikau.
setidaknya. aku mempunyai teman baru.
tapi kini aku akn kehilangan seorang teman lama.
kini. kita adalah kenangan.
dibawa angin. terbang tinggi ke langit.
aku berharap. suatu hari nanti.
bila dikau pandang ke langit.
dikau akn igt pada ku.
kerna aku, sebagai seorang sahabat.
akan sentiasa berada di situ selagi dikau masih ingat padaku.
kini. akhirnya, aku perlu berhadapan dengan kebenaran.
yg ku gentar selama ini.
aku..............................................................................
aku...........................................................
aku...................................
tidak tergambar perasaan ku kini.
aku buntu.
hatiku. telah kosong.
dikau kata, aku akn bertemu dgn org lain.
mungken benar. tetapi. mengapakah persahabatan ini perlu berakhir?
aku maseh tidak mengerti.
tetapi. kebahagiaan dikau. adalah kebahagiaan diriku.
segala yang terbaik untuk dirimu.
adalah yang terbaik buat diriku.
ya. kini aku pasrah.
aku berdoa.supaya dikau sentiasa bahagia.
sentiasa. dan selamanya.
aku harap. aku dapat ungkaikan segalan perasaan dan luahan di lubuk hati ku ini,
namun.aku tidak terdaya untuk menerus kn segala ini.
aku.......................................
(*/missing text/*)



No comments:

Post a Comment